Marketing w czasach covid
Na początku pandemii wszystkim wydawało się, że sytuacja ta potrwa tylko chwilę. Tymczasem świat nadal nie wygrał z wirusem, a wielu przedsiębiorców straciło źródło swojego utrzymania. W czasach pandemii należy nauczyć się funkcjonować na rynku od nowa. Czy marketing w czasach covid jest możliwy?
Jak covid wpłynął na rynek?
Pandemia koronawirusa znacząco wpłynęła właściwie na wszystkich przedsiębiorców. W zdecydowanej większości wywołała skutki negatywne. Wiele firm nie przetrwało kryzysowej próby i musiało zakończyć swoją działalność. Jedną z dziedzin, które dość mocno ucierpiały, był marketing. Poprzez liczne obostrzenia przedsiębiorcy stracili wiele możliwości docierania do nowych klientów. Agencje marketingowe zostały zmuszone do zmiany swojej dotychczasowej strategii. Wiele działań przeniosło się do Internetu, który ze względu na wciąż obowiązujące obostrzenia stał się głównym miejscem aktywności wielu przedsiębiorców. Działalność internetowa wydaje się najbardziej pewną w dzisiejszych czasach.
Działania marketingowe w czasie pandemii
Przez pandemię znacznie ucierpiały wydarzenia marketingowe, takie jak na przykład różnego rodzaju targi czy konferencje. Liczne obostrzenia spowodowały, że ich organizacja jest bardzo utrudniona. Nie oznacza to jednak, że wszelkie działania marketingowe są niemożliwe. Wystarczy jedynie, że będziemy przestrzegać obowiązujących zasad i dbać o bezpieczeństwo uczestników. Należy bowiem wykazać się odpowiedzialnością społeczną i nie narażać ich na ewentualne zakażenie. Świetnym pomysłem jest zatrudnienie na targach kilku hostess (w zależności od ilości uczestników), których zadaniem będzie kontrolowanie bezpieczeństwa. Ich zajęciem może być na przykład pilnowanie, aby ludzie utrzymywali między sobą odpowiedni dystans, zapewnianie na bieżąco płynów do dezynfekcji rąk przeznaczonych dla uczestników, a także stała dezynfekcja stanowisk i przedmiotów, z którymi najczęściej mają do czynienia ludzie. Wszystkie te działania przyczynią się do ograniczenia transmisji wirusa. Przy organizacji eventów, targów lub konferencji niezbędna może okazać się sprawdzona agencja hostess Łódź, Warszawa czy Kraków to miasta, w których z pewnością bez problemu znajdziemy godną zaufania agencję, która pomoże nam odpowiednio zabezpieczyć nasze przedsięwzięcie.